torsdag 23 augusti 2012

Imorgon kommer jag att ha ont...

...för ikväll red jag min första ridlektion på säkert tjugo år. Har inte suttit till häst mer än nån enstaka gång per år de senaste femton åren, även om jag då och då fantiserat om att börja rida igen. Nu fick jag till det - äntligen! - tillsammans med ett par kollegor som också ville köra igång. BUSKUL - pigg och framåt häst och att sitta i sadeln kändes hemtamt även om jag är otränad och förmodligen kommer jag ha ont både här och där imorrn. Inte kom jag ihåg att det krävdes kondition för att rykta en häst...?

Torsdagar resten av hösten kommer därför bli veckans tightaste dag här hemma. Hem efter jobbet, fixa middag, äta, byta om och så iväg till stallet. Kommer nog ställa lite krav på matplaneringen - något som jag inte direkt varit stark på på sistone. Vi bestämde exvis kvällens mat i lösa drag imorse - kyckling. Under dagen kom jag fram till att kycklingwok med nudlar blev bra, och på vägen hem passerade jag grannbutiken och köpte färsk broccoli (den enda broccoli J äter - jag är stolt över att han lärt sig äta broccoli alls!) och fann även en flaska Mrs Chengs Chicken Cashew-sås som åkte med i korgen. Följde inte receptet på flaskan som föreslog kyckling, cashew-nötter, paprika, vitlök och lök och jasminris till det - jag körde ett par slantade morötter, en paprika i bitar, kyckling, cashew-nötter, vitlök, lite strimlad kål och purjo, och så nudlar till.

Betyg efter första prov-lagningen? Jodå - helt skaplig! Kan nog åka med som snabblösning i matkorgen igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar